ماشین اتوماتیک یا دستی؟

بهترین برندهای روغن موتور خودرو در ایران - گجت نیوز از نظر امکانات و قابلیتهای ایمنی، ماشین شاهین مجهز به سیستم تقسیم نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری خودروی ESP، کروز کنترل و ورود و خروج بدون کلید است. کاسه نمد یا عایق نمد، کلاهی کاسهای است که از ورود گرد و خاک به داخل یاتاقانها و روغن درون گیربکس محافظت میکند. با وجود اینکه استفاده از این نوع گیربکس آزاردهنده و خستگی برای راننده دارد، اما افراد زیادی گیربکس دستی را ترجیح میدهند. این نوع گیربکس نه تنها محبوب رانندگان حرفهای است، بلکه کسانی که خیلی تواناییهای رانندگی بالایی ندارند هم آن را میپسندند. درست است که نام آن روغن است، اما اصلا قرار نیست اصطکاک میان دو فلز را کم کند. در نهایت چرخش چرخها کند یا متوقف میشود. فشار واردشده، چرخش چرخها را کم میکند و درنهایت موجب توقف خودرو میشود. البته اضافهشدن توربو به موتور موجب افزایش قدرت آن شده است و موتور شاهین توانسته استاندارد آلایندگی یورو۵ را دریافت کند. این سیستم موجب افزایش قدرت و شتاب خودرو، بهبود راندمان و بهرهوری سوخت، کاهش سطح آلایندگی و میزان مصرف سوخت شده است. اگرچه ABS و کنترل مومنتوم به سیستم ترمز تمیز متکی هستند، گرمای تولید شده توسط این سیستمها عمر روغن ترمز شما را کاهش میدهد. !


خودرو فیدلیتی وقتی سیستمهای ABS و کنترل گریپ فعال میشوند، گرمای تولید شده سیال را تخریب میکند. ABS و عناصر کنترل کشش به آب و ذرات کوچک در مایع آلوده حساس هستند، بنابراین همیشه باید روغن ترمز خود را قبل از اینکه این قطعات گران قیمت خراب شود عوض کنید. روغن ترمز بهدلیل خاصیت تراکمناپذیریاش، فشار را به از مالیات نقل و انتقال خودرو چه می‌دانید؟ – آکادمی مالی مسعود لنتها منتقل میکند. فشار به داخل لولههای ترمز (که روغن ترمز در آنها جاری است)، منتقل میشود. اگر پیش از این با ماشین دندهای رانندگی کرده باشید در شرایطی که ماشین روشن است و شما ایستادهاید، برای آنکه ماشین حرکت نکند باید ترمز بگیرید و ماشین خلاص باشد، اگرماشین خاموش است برای آنکه حرکت نکند باید خلاص نباشد. باید مطمئن شوید که وضعیت روغن ترمز خود را به طور مرتب بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تغییر میدهید به این ترتیب سیستم ترمز میتواند به نرمی کار کند. بهمن موتور به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ داخلی، عرضه محصولات جدیدی همچون دیگنیتی را در دستور کار خود قرار داد که در واقع همان خودروی چینی دانگ فنگ بوده و حالا با نامی جدید، به عنوان یک خودروی کراساوور سایز متوسط به بازار عرضه خواهد شد و در مقابل محصولاتی همچون چری تیگو 7 قرار خواهد گرفت.  ​​.


تارا در اصل به معنای ستاره است، سازندگان آن انتظار داشتند که این خودرو ستارهٔ بازار خودروی ایران شود اما واقعیت چیز دیگری بود. جالب است بدانید مرسدس بنز از سال 1997 و پس از عرضه ی مرسدس بنز کلاس تا 7 سال هیچ خودروی مدل جدیدی به بازار عرضه نکرد تا نهایتا در سال 2004 دو ستاره به بازار معرفی کند. همه چیز توسط شبکهای از شیلنگها و لولهها به هم متصل شده تا ترمزهای هر چرخ را به سیلندر اصلی متصل کند. روغن ترمز هر چند وقت یک بار باید تعویض شود؟ روغن ترمز آلوده کارایی ترمز شما را کاهش میدهد، که ممکن است برای مدتی آن را نبینید، اما به تدریج توانایی ترمزگیری شما کاهش مییابد، حتی در شرایط شدید ممکن است ترمزها به طور کامل از کار بیفتند. وقتی این سیال کثیف شود، کارایی خود را از دست داده و باعث از کار افتادن ترمزهای شما میشود..


۲ خودروی شاهین و تارا از نظر ایمنی در یک سطح قرار دارند.

روغن ترمز بخش مهمی از سیستم ترمز هر خودرو است و اگر کهنه یا کم شود، ترمز گرفتن با مشکل مواجه میشود. به همین خاطر دنده دستی در شرایطی مانند رانندگی در خارج از جاده، رانندگی در تپههای شیبدار یا مسابقات که خودرو باید بهدقت کنترل شود، بهتر از دنده اتومات است. ۲ خودروی شاهین و تارا از نظر ایمنی در یک سطح قرار دارند. با این حال طراحی فریم پنجرهها در نمای جانبی نسبتا قدیمی به نظر میرسد و هیجان خاصی را در ذهن بیننده ایجاد نمیکند. اما هرگز اجازه ندارید روغن گیربکس پایینتر از استاندارد ابتدایی طراحی شده گیربکس در آن استفاده کنید. در صورتی که خلاص کردن گیربکس و قرار دادن دوباره آن در حالت D، مجموعه کلاچها، سوپاپها و شیرهای برقی را درگیر میکند که استهلاک آن به مراتب بیشتر است. اجزا و قطعات گیربکس خودرو چیست؟ بیشتر بخوانید: سیستم تعلیق خودرو چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است؟ روغن ترمز که آن را تحت عنوان روغن تراکمناپذیر هم میشناسند، یک ماده سیال هیدرولیکی مصنوعی (سنتزی) است که بخش زیادی از ترکیبات آن را پلیگلیکول اتری تشکیل داده است. به طور معمول، آب میتواند از طریق نشتی در خطوط ترمز یا شکستگی مهر و موم در سیلندر اصلی یا کالیپر وارد سیستم شما شود.