آیا از کولر ماشین خود راضی هستید؟

ایراد خودرو تولید سمند LX در اواخر سال ۱۴۰۱ متوقف شد. البته در این بین ایران خودرو انواع تیپ های سمند با اسامی پردیس، زوبین، ساحل، سورن کوپه و شهری را نیز در قالب خودروهای مفهومی ایرانی معرفی کرده است که به خط تولید نرسیدهاند. با این وجود، با گذشت زمان هزینهی استفاده از این سیستم کاهش مییابد و میتوانیم شاهد تجهیز خودروهای رده پایین به این سیستم باشیم. در زمان شروع کار از درجه پایین کولر استفاده کنید. میزان آب رادیاتور را به طور مرتب چک کنید. بله. از آنجا که انرژی مورد نیاز برای کارکرد کمپرسور سیستم خنک کننده از طریق اتصال یک تسمه به موتور خودرو تامین می شود، می توان گفت که روشن بودن کولر بر میزان سوخت مصرفی ماشین تاثیر می گذارد اما طبق تحقیقات صورت گرفته، این میزان به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر برابر 2 نحو محاسبه مصرف سوخت خودرو لیتر می باشد. آیا روشن بودن کولر خودرو بر مصرف سوخت تاثیر می گذارد؟

کارشناسان این حوزه توصیه می کنند در هنگام رانندگی در جاده، به جای پایین آوردن شیشه ها، کولر خودرو را روشن کنید چرا که پایین بودن شیشه ها موجب افزایش مقاومت خودرو در برابر حرکت و در نهایت سبب افزایش مصرف سوخت می شود. پس اگر شما هم با مشکلاتی از قبیل باد گرم زدن کولر خودرو، روشن و خاموش شدن کولر ماشین، کم شدن پرتاب باد کولر و گرم شدن کولر در حالت درجا دستوپنجه نرم میکنید، این مقاله از وبلاگ ایگل را از دست ندهید. کولر خودرو را پیش از حرکت روشن نکنید. فیلتر خودرو وظیفه جداسازی ذرات گرد و غبار و عدم ورود آن ها به درون سیستم ماشین را به عهده دارد. همانطور که دانستیم، کمپرسور نقش موثری در سیستم خنک کننده خودرو دارد اما ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلفی خراب شده و عملکرد صحیح خود را از دست بدهد. کمپرسور خراب می تواند دیگر علت خنک نکردن کولر ماشین باشد. کندانسور خودروی شما در تلاش است تا گاز پرفشار و با دمای بالا که از کمپرسور می آید را به یک مایع EF7 خنک تبدیل کند. گاهی سیستم خنک کننده خودروی شما نمی تواند هوای سرد ارائه دهد زیرا با شارژ کم کار می کند.  ​​!

کندانسور کولر شامل چند فن برای انتقال هوای خنک به کابین خودرو است. نفوذ رطوبت به درون سیستم تهویه خودرو، خوردگی قطعات، فرسودگی اجزای سیستم در دراز مدت و آسیب دیدن بخش های مختلف سیستم خنک کننده تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله تصادف از اصلی ترین عوامل خالی شدن گاز کولر خودرو هستند. در این بخش میخواهیم برجستهترین عوامل در این خصوص را معرفی و بررسی کنیم. این خودرو در سال ۲۰۱۹ به چینیها معرفی شد و ایرانیها آن را کنار هایما 7در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ دیدند. اما نسخههای قبلی این خودرو به موتور مجهز هستند، پیشرانهای که مثل هواداران زیادی دارد. یک فیلتر هوا معیوب، زباله های وارد شده را به خوبی فیلتر نمی کند و این تجمع زباله می تواند به فن های موتور و کندانسور سیستم خنک کننده خودرو نیز آسیب برساند. چرا حذف رطوبت در سیستم خنک کننده ضروری است؟ خودرو ها وزن بسیار بالایی دارند و نگه داشتن آنها نیازمند یک سیستم ترمز قوی است. سمند ، اولین خودرو ایرانی بود که دارای موتور پایه گازسوز بود. این مشکل می تواند به موتور وسیله نقلیه آسیب رسانده و مانع از عبور هوای خنک به کندانسور شود. قطعا نه. اما دلیل این مشکل چیست؟

از این رو باید گفت که تنها راه حل این مشکل شارژ مجدد کولر است. با وجود فشار کم در سیستم، کمپرسور نمی تواند به درستی کار کند و از این رو هوا گرم می شود. با وجود تمام آنچه که تاکنون آموختیم، ممکن است اینک بپرسید که چگونه بفهمیم گاز کولر ماشین کم شده است؟ تولید خودروهایی که صفر تا صد تولیدشان در داخل کشور و بر اساس دانش و توانمندی مهندسان و کارگران ایرانی انجام شده است. موتور 1.5 لیتری توربو شارژ این برند کرهای گشتاوری 253 نیوتن متر تولید می کند اما کیا اولیه گشتاوری 196 نیوتن متری تولید می کرد. این نسخه همانند پژو پارس به یک موتور ۱.۸ لیتری مجهز بود که میتوانست قدرتی برابر با ۱۱۰ اسب بخار را به تولید برساند. حال نوبت فن است که وارد عمل شود و هوای داخل کابین را به سمت این لولهها هدایت کند و پس از خنک شدن، این هوا مجددا وارد کابین شده و در نهایت شما گرمای سوزان تابستان را حس نمیکنید. مبرد به عنوان مایع حیاتی کولر ماشین شناخته می شود که نشت آن می تواند یکی دیگر از دلایل احتمالی عدم دمیدن هوای سرد توسط سیستم خنک کننده خودرو باشد.