آموزش کامل و تصویری روناک هاست

فهرست مطالب

این ویژگی به سیستم شما کمک میکند تا چندین سرور مجازی را روی یک سرور فیزیکی اجرا کند و از منابع سختافزاری، مانند پردازنده، حافظه و فضای ذخیرهسازی بهترین استفاده را ببرد. این سرویس با قدرت پردازشی کمنظیر برای انواع کاربردها از میزبانی وبسایت گرفته تا ذخیرهسازی فایلهای مهم، ترید، استفاده بهعنوان ایمیل سرور و… سیستمهای اولیه از «ریزبرنامهنویسی» () برای پیادهسازی قابلیتهای خاصی روی سیستمهای خود استفاده میکردند تا این امکان بهوجود بیاید که معماریهای اساسی کامپیوتری دقیقاً شبیه به سایرین در یک سری ظاهر شوند. در دهه ۸۰ میلادی شرکت اپل کامپیوتر (که اکنون به آن شرکت اپل میگویند)، سریهای محبوب میکروکامپیوترهای خود را برای معرفی کامپیوتر مکینتاش اپل کنار گذاشتند. یکی از سیستمعاملهای دیسکی اولیه قابل توجه، /نام دارد که در بسیاری از میکروکامپیوترهای اولیه پشتیبانی میشد و در ساخت آن به میزان زیادی از سیستم عامل -مایکروسافت تقلید شده بود؛ این سیستم عامل به عنوان سیستم انتخاب شده برای به میزان زیادی محبوبیت پیدا کرده بود (نسخه آن یا خطاب میشد).

آموزش نصب لینوکس

معرفی چیپ پردازنده اینتل 80386 در مهرماه ۱۳۶۴ خورشیدی (اکتبر 1985) با معماری ۳۲ بیتی و امکان مدیریت حافظه صفحهبندی شده (Paging)، قابلیت اجرای سیستمعاملهای دارای امکان چندوظیفگی شبیه به مینیکامپیوترها و Mainframeها را برای کامپیوترهای شخصی فراهم کرده است. این سیستم عامل بهطور رایگان در بسیاری از مینیکامپیوترها توزیع شد و پس از آن هم برای استفاده در کامپیوتریهای شخصی (PCها) با نامهای NetBSD، FreeBSD و OpenBSD به کار گرفته شد. اولین میکروکامپیوترها (ریزکامپیوترها) ظرفیت یا نیاز به سیستمعاملهای پیشرفتهای را که برای کامپیوترهای Mainframe و مینیکامپیوترها توسعه داده شده بودند را نداشتند. سیستمعاملهای فوق معمولاً بهطور رایج در وب سرورها یافت میشوند. اصطلاح «UNIX-like» (یونیکسمانند) بهطور رایجی برای اشاره به مجموعه بزرگی از سیستمعاملهایی به کار میرود که شبیه به یونیکس اصلی هستند. از آنها به میزان گستردهای برای سرورها در کسب و کارهای مختلف استفاده میشود و همچنین آنها را در ایستگاههای کاری (Workstation) محیطهای آکادمیک و مهندسی بهطور گستردهای بهکار میگیرند. با وجود اینکه این پروژه به میزان زیادی در ۲ برابر کردن قابلیتهای عملکردی بخشهای مختلف یونیکس موفقیتآمیز بود، ثابت شد که توسعه «گنو هرد» (GNU Hurd) بیحاصل و غیرمولد بوده است. کارکردپذیری مشترک یونیکس با ایجاد استاندارد POSIX دنبال شد. استاندارد POSIX را به هنر نو سیستم عاملی اعمال کرد، اگرچه این سیستم عامل در اصل برای گونههای مختلف سیستم عامل یونیکس ایجاد خرید سرور مجازی اوبونتو با مناسب ترین قیمت شده است.

اگرچه همچنان میتوان از آنها به عنوان سیستم عامل مخصوص کامپیوترهای شخصی هم استفاده کرد. در این دوران شرکت جنرال الکتریک هم سیستم عاملی به نام «ناظر عملیات همهجانبه جنرال الکتریک» () را توسعه داد که به اختصار خطاب میشود. با به خاطر سپردن تمام آدرسهای، استفاده از اینترنت را آسانتر میکند. سیستمعاملهای مینیمالیستی که توسعه داده شده بودند اغلب از بارگذاری میشدند و به عنوان «ناظر» () شناخته میشدند. مک شرکت اپل که جایگزینی برای سیستمعاملهای اولیه غیر لینوکسی اپل به حساب میآید گونهای ترکیبی مبتنیبر هسته از سیستم عامل به حساب میآید که از ،و مشتق شده است. توزیع نرمافزاری برکلی () که با سرنام شناخته میشود، مشتق شده از یونیکس به حساب میآید که توسط دانشگاه کالیفرنیا، برکلی در اوایل دهه ۷۰ میلادی توزیع شده است. پروژه (گنو) به وسیله «ریچارد استالمن» () برنامه نویس و فعال حوزه کامپیوتر با هدف ایجاد نرمافزاری جایگزین و کاملاً رایگان برای سیستم عامل اختصاصی یونیکس آغاز شد. برخلاف آن، سیستم عامل ساخته شده توسط شرکت سان مایکروسیستمز به نام سولاریس () میتواند روی چندین نوع از سیستمها اجرا شود که از جمله آنها میتوان به کامپیوترهای ، سرورهای اسپارک و اشاره کرد.

در سال ۱۹۹۱ میلادی (۱۳۷۰ خورشیدی)، دانشجوی فنلاندی علوم کامپیوتر به نام «لینوس توروالدز» () با همکاری داوطلبانی که از طریق اینترنت همکاری میکردند، اولین نسخه «هسته لینوکس» () را منتشر کرد. خانواده سیستمعاملهای «یونیکسمانند» (-) گروهی متنوع از سیستمهای عامل به حساب میآید که دارای زیرمجموعههای اصلی بسیاری است که از جمله آنها میتوان به ،و لینوکس اشاره کرد. «شرکت تجهیزات دیجیتال» () سیستمعاملهای بسیاری را برای خطهای تولید کامپیوترهای مختلف خود توسعه داده است که از جمله میتوان به -20 ،-10 و سیستمهای اشتراک زمانی برای سیستمهای رده -10 شانزده بیتی اشاره کرد. از منوی کرکرهای ، پارتیشن مربوط به فلشدرایو خود را انتخاب کنید و مراقب باشید که درایو دیگری را انتخاب نکنید چرا که اطلاعات فرمت و حذف میشود! ۲. با استفاده از اطلاعات آیپی و کلید خصوصی که در مراحل قبل ایجاد کردید، میتوانید از طریق یا به سرور مجازی خود وصل شوید. شرکتهای ، جنرال الکتریک و «سرویس چندبرابری اطلاعات و محاسبات» () یا به اختصار را توسعه دادند که مفهوم «سطوح امتیاز امنیتی حلقهای» به واسطه آن معرفی شده است. سیستم عامل یونیکس در اصل به زبان اسمبلی نوشته شده است. ​​​!